[email protected]0207353320

Case Autowall Oy

Tavoitteena erinomainen asiakaspalvelu

    • asiakascaset

Autowall Oy:n tavoitteena erinomainen asiakaspalvelu

Autowall Oy (Keravan Auto) halusi erottautua erinomaisella asiakaspalvelulla ja päätti panostaa koko henkilöstön kattavaan asiakaspalvelukoulutukseen. Katariina Wallin, joka on yksi yrityksen omistajista, otti  yhteyttä Marckwortiin ja pyysi neuvoja tavoitteen saavuttamiseksi. Marckwortilla suositeltiin kaksiosaista koulutusta, jonka välissä osallistujat saivat kouluttajalta työhön liittyviä harjoituksia ja tehtäviä. Koulutuksen toteutti Selene Marckwort.

Sekä Katariina Wallin että Autowallin henkilöstö olivat erittäin tyytyväisiä ja kokivat koulutuksen antaneen uusia ajatusmalleja sekä työhön että työn ulkopuolelle.

Katariina oli koulutukseen niin tyytyväinen, että on halunnut suositella koulutusta myös muille. Hän halusi kertoa omat ajatuksensa kaikille niille, jotka pohtivat kannattaako asiakaspalvelukoulutusta lähteä toteuttamaan. Katariina kertoo kokemuksistaan seuraavasti:

Suosittelen koulutusta ehdottomasti kaikille asiakaspalvelutyössä oleville. Selenellä on miellyttävän kepeä tapa sanoittaa arkisia harmitusta aiheuttavia vuorovaikutustilanteita. Ihmistyyppien läpi käyminen höllensi myös muutamaa solmua, joita olemme pureskelleet sisäisissä vuorovaikutustilanteissamme. Uskon, että koulutuksesta on hyötyä liiketoiminnan, esimiestyön ja sisäisen vuorovaikutuksen kehittämisessä. Ja uskonpa, että myös yksilötasolla tapahtui oivalluksia omasta olosta ja asenteesta 🙂 Kiitos paljon Selenelle ja tiimillenne. Sain monta oivallusta ja ideaa jatkokehittää kurssilla käytyjä asioita. -terveisin Katariina

Henkilöstö oli positiivisesti yllättynyt koulutuksesta ja koki koulutuksen erittäin antoisaksi

Myös koulutuksen osallistuneet kokivat koulutuksen antoisaksi ja kommentoivat asiakaspalvelukoulutusta seuraavasti:

  • Erittäin positiivinen yllätys, näistä asioista on hyötyä muuallakin kuin töissä.
  • Todella ammattitaitoinen ja oppilaat huomioon ottava kouluttaja. Ei menty liian ylätasolla ja hienoja termejä käyttäen vaan oli aidosti otettu huomioon kenelle koulutusta järjestettiin ja hyvin käytännönläheisesti. Lisäksi oli hyvin perehtynyt asiakkaan alaan ja mahdollisiin asiakaspalvelutilanteisiin.
  • Aivan loistava kurssi. joka antoi paljon uusia ajattelumalleja, sain paljon irti tästä koulutuksesta.
  • Todella ajatuksia herättävä koulutus, positiivisella tavalla. Sai miettimään asioita monelta kannalta.
  • Vuorovaikutusosio varsinkin oli todella mielenkiintoinen. Kouluttajalla oli rento ja asiantunteva ote hommaan.
  • Kiitos hyvästä koulutuksesta.

Autowallin henkilöstö ja johto sai kouluttajalta koulutuksen jälkeen ideoita asiakaspalvelun edelleen kehittämiseksi, joten matka kohti erinomaista asiakaskokemusta jatkuu koko Autowallin henkilöstön voimin.


Keravan Auto on vanhimpia Suomessa edelleen toimivia autovaraosaliikkeitä. Keravan Auton toiminnan aloitti Sven Berggren vuonna 1954 ja vuodesta 2008 alkaen Juhani ja Katariina Wallenius ovat jatkaneet toimintaa.  Keravan Auto on Suomen vanhimpia edelleen toimivia autovaraosaliikkeitä.