Asiakaspalvelu kirjoittaen
Sähköpostit, chatit ja tiketit kuntoon
Sujuuko asiakaspalvelu kirjoittaen? Viestiikö asiakaspalvelunne yhtenäisellä tyylillä? Hallitaanko asiakaspalvelussanne asiakaslähtöinen tapa kirjoittaa? Millaisen kuvan yrityksesi haluaa antaa asiakkaille ja viestitäänkö sen mukaisesti asiakkaille sähköpostitse, chatissa ja somessa?
Kenelle Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen -koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu organisaatioille, jotka haluavat nostaa chat- ja sähköpostiasiakaspalvelunsa tasoa. Asiakaspalvelukoulutuksestamme on hyötyä kaikille, jotka haluavat viestiä selkeästi, ystävällisesti ja osuvasti. Koulutamme myös tiketteihin vastaamista ja chat-viestintää.
Koulutuksen sisältö
Räätälöimme chat- ja sähköpostikoulutuksemme osallistujien kehitystarpeiden ja osaamistason mukaan. Tutustumme ensin osallistujien viestintään ja paikannamme ne osa-alueet, joihin koulutuksessa kannattaa keskittyä.
Autamme halutessasi myös laatimaan yrityksellesi sopivat pelisäännöt chat- ja sähköpostiviestintään asiakkaittesi kanssa. Tällä tavalla varmistat, että yrityksestäsi välittyy yhdenmukainen kuva asiakkaillesi.
Alla on esimerkkejä chat- ja sähköpostipalvelukoulutuksen aiheista:
- Sähköposti asiakaspalvelukanavana: vahvuudet ja heikkoudet
- Chat asiakaspalvelukanavana: vahvuudet ja heikkoudet
- Kuinka mielikuvia luodaan kirjoittamalla
- Sopivan kirjoitustyylin valinta eri tilanteisiin
- Miten viestin tyylikkäästi:
- Viestin aloittaminen ja lopettaminen
- Kuinka luodaan kontakti asiakkaaseen ja miksi se on tärkeää
- Millä tavalla asiakasta voi nostaa ja milloin sitä kannattaa harkita
- Miten viestin saa positiiviseksi
- Vinkkejä asiakaspalveluhenkisiin sanavalintoihin
- Miten viestin selkeästi
- Keinoja viestin silmäiltävyyden ja helppolukuisuuden varmistamiseksi
- Miten ohjeet kannattaa kirjoittaa
- Mistä tunnistaa kapulakielen ja miten asian voi sanoa selkokielellä
- Arjen oikeinkirjoitusvinkkejä
- Miten varmistan viestini osuvuuden
- Millainen on osuva otsikko
- Osuva tapa vastata kysymyksiin
- Kuinka viesti kannattaa jäsennellä
- Miten hyödynnän asiakkaan sanoja ja miksi sitä kannattaa harkita
- Miten vastaan erilaisiin asiakaspalautteisiin
- Onnistuneen chat-keskustelun vaiheet
- Mitä eri vaiheissa kannattaa huomioida
Toteutus
Koulutus voidaan toteuttaa etäkoulutuksena verkossa tai lähiopetuksena joko yrityksesi omissa tiloissa tai Marckwortin koulutustiloissa, jotka sijaitsevat Espoon Keilarannassa
Kouluttajamme kouluttavat useimmilla paikkakunnilla ympäri Suomea. Koulutuspaikka voi olla esimerkiksi Helsinki, Espoo, Vantaa, Lahti, Turku, Tampere, Vaasa, Oulu, Rovaniemi – tai jokin muu toivomasi paikkakunta.
Koulutuksia muilla kielillä
Järjestämme asiakaspalvelukoulutuksia myös englanniksi ja ruotsiksi.
Palautteita koulutuksista asiakkailtamme:
- Tää koulutus oli kyllä spot on! Koko tiimi tykkäsi.
- Kiitos vielä eilisestä koulutuksesta. Kaikki olivat todella tyytyväisiä siihen ja kokivat saaneensa uusia näkökulmia ja hyviä vinkkejä.
- Kiitos oikein hyvästä ja ajatuksia herättäneestä koulutuksesta.
- Koimme kaikki koulutuksen erittäin hyödylliseksi meille! Kiitos vielä. 🙂
- Kiitokset vielä erinomaisesta koulutuksesta, jengi sai varmasti kyllä siitä ideoita ja aseita jatkoon.
- Kaiken kaikkiaan hyvä koulutus joka olisi hyvä ihan jokaisen asiakaspalvelijan käydä nykypäivänä kun paljon käytetään digitaalisia kanavia asiakaspalvelussa.
Onko tavoitteenasi järjestelmällinen asiakaspalvelun kehittäminen?
Kun asiakaspalvelun kehittäminen on suunniteltu ja kohdistettu hyvin, se on tuloksekasta ja edistää sekä henkilökuntasi viihtyvyyttä että asiakkaidesi tyytyväisyyttä.
Asiantuntijamme auttavat organisaatiosi asiakaspalvelun laadun kehittämisessä. Lue lisää palveluistamme
Tutustu myös sähköpostiviestinnän verkkokurssiin!
Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen -verkkokurssi
Muita asiakaspalvelukoulutuksiamme
- Asiakaspalvelu puhelimessa
- Ole hyvä asiakaspalvelija
- Vaativat asiakaspalvelutilanteet
- Asiakaspalvelun ideapaketit
Lataa ilmainen oppaamme: Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen
Pyydä lisätietoja tai sovi suunnittelutapaaminen asiantuntijamme kanssa!
Yhteyshenkilösi:
Benjamin Javne
020 735 3327
benjamin.javne(at)marckwort.fi
OTA YHTEYTTÄ