[email protected]0207353320

Blogi: Mikro-oppiminen – mitä se on ja mihin sitä voi käyttää?

Tieto sopivina paloina Mikro-oppimisen olennainen piirre on, että tieto jaetaan pieninä, lyhyinä, helposti löydettävinä paloina. Tiedon voi hakea silloin, kun...

Blogi: Miten varmistat, että koulutuksen aikana opitut asiat saadaan vietyä käytäntöön?

Pelkkä muistaminen tai asian ulkoa opettelu ei useimmiten ole oppimisen kannalta tärkein asia. Etenkin yritysten järjestämissä koulutuksissa pääasia on saada...

Blogi: Tulevaisuuden koulutustrendit – ATD-konferenssin parhaat palat

Koulutusalan trendejä rapakon takaa! Selene Marckwort ja minä osallistuimme toukokuun lopussa Atlantassa järjestettyyn ATD-konferenssiin (Association for Talent Development). Osallistujia oli reilut 10...

Blogi: Johda asiakaskohtaamisia – johda asiakaskokemusta

Asiakaskokemuksesta puhutaan paljon, ja tästä keskustelusta on noussut esille monia tärkeitä huomioita asiakaspalvelun kehittämiseen. Listaan tähän kolme mielestäni olennaisinta asiaa...

Blogi: HR:n rooli sisäisten koulutusten tukena ja tehostajana

Miten tehokkaita, kannattavia ja toimivia yrityksessäsi järjestettävät koulutukset ovat? Haastamme yritykset 40-vuotisjuhlavuotenamme tekemään koulutusremontin: tarkistamaan kouluttamisen tasoa ja pohtimaan, ovatko...

Hannele Ritari

Blogi: Kielen opiskelu etänä – mitä olemme oppineet?

Meillä on Marckwortilla vahvana ajatus, että kouluttajalla on tärkeä rooli kielikoulutuksessa. Vaikka kielen opiskelija voi tehdä paljonkin itsenäistä opiskelutyötä, olemme huomanneet,...

Blogi: Milloin osaat vierasta kieltä?

Olen eri tilanteissa kiinnittänyt huomiota, miten arkoja monet suomalaiset ovat puhumaan vierasta kieltä. Vaikuttaa siltä, että meihin suomalaisiin, ja varsinkin varttuneeseen...

Blogi: Miten pitää osallistujat hereillä webinaareissa ja etäkoulutuksissa?

Etäkoulutusten tai webinaarien pitäminen voi välillä tuntua yksinpuhelulta. Kun kuulijoilta ei saa vastakaikua, on vaikea tietää, kiinnostaako aihe ja eteneekö...

Blogi: Viisi vinkkiä chat-, sähköposti- ja someviestintään

Onko asiakaspalvelunne välitöntä ja reipasta kasvotusten, mutta kuivaa ja virallista kirjallisesti? Haetaanko teillä uskottavuutta kapulakielestä vai selkokielestä?   Chat, sosiaalinen...

40 vuotta yrittäjänä – 40 vuotta liikettä kohti muutosta

Elämässä pitää ponnistella sekä henkisesti että fyysisesti. Jos lakkaa ponnistelemasta, jämähtää paikalleen – kuitenkin kohtuus kaikessa! Oppiminen ja opettaminen ovat...