SUJUVAA ASIAKASPALVELUA KIRJOITTAEN 11.4.25 – Etäkoulutus
Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen -koulutus antaa eväät ystävälliseen, selkeään ja tehokkaaseen kirjalliseen viestintään.
Koulutus on hyödyllinen kaikille, jotka haluavat viestiä asiakaspalveluhenkisesti sähköpostitse, somessa, chatissa, tiketteihin vastatessa tai muissa kirjallisissa palvelukanavissa.
Koulutuksen jälkeen mm. tiedät:
- Miten luot mielikuvia sanoilla
- Millainen on sopiva kirjoitustyyli eri tilanteisiin
- Kuinka luodaan kontakti lukijaan ja miksi se on niin tärkeää
- Miten viestin saa positiiviseksi
- Miten viestitään selkeästi ja ytimekkäästi
- Millainen on puhutteleva ja osuva tapa kirjoittaa
- Kuinka vältät pahimmat sudenkuopat palautteisiin vastatessa
Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen -koulutuksen sisältö
Miten kirjoittamalla luodaan mielikuvia
Sopivan kirjoitustyylin valinta eri tilanteisiin:
- Asiakkaan ja asiakkaan asian vaikutus tyylivalintaan
Miten viestin tyylikkäästi:
- Miten viesti kannattaa aloittaa eri tilanteissa
- Kuinka luodaan kontakti lukijaan
- Millä tavalla asiakasta voi nostaa ja milloin sitä kannattaa harkita
- Huomioi asiakkaan tilanne tarvittaessa
- Sinä-näkökulma ja sen merkitys asiakaspalvelussa
- Miten viestin saa positiiviseksi
- Vinkkejä asiakaspalveluhenkisiin sanavalintoihin
- Jätä lopuksi hyvä mieli lukijalle, tervehdykset ja toivotukset
Miten viestin selkeästi:
- Millä tavalla viesti otsikoidaan osuvasti
- Keinoja viestin silmäiltävyyden ja helppolukuisuuden varmistamiseksi
- Millä tavalla ohjeet kannattaa kirjoittaa
- Mistä tunnistaa kapulakielen ja miten saman asian voi sanoa selkokielellä
- Arjen oikeinkirjoitusvinkkejä
Miten varmistan viestini osuvuuden:
- Kuinka viesti kannattaa jäsennellä
- Osuva tapa vastata kysymyksiin
- Miten hyödynnän asiakkaan sanoja ja miksi sitä kannattaa harkita
- Millainen on puhutteleva tapa kirjoittaa
Kuinka kohtaan tyytymättömän asiakkaan kirjoittaen:
- Erilaiset palautetyypit ja oikean lähestymistavan valinta
- Yleisimmät sudenkuopat ja niiden välttäminen
- Keinoja tyytymättömän asiakkaan käsittelemiseen
Koulutus on käytännönläheinen ja konkreettinen. Saat vinkkejä siihen, miten kehität omaa viestintääsi kirjallisissa palvelukanavissa.
Aika
11.4 .2025 klo: 12.00-15.00
Paikka
Etäkoulutus
Kouluttaja
Benjamin Javne, KTM. Kouluttaja on pidetty ja asiantunteva kouluttaja, joka on kirjoittanut aiheesta kirjan Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse (Yrityskirjat, 2013).
Kurssilaisten palautteita Benjaminin pitämistä koulutuksista:
- ”Kurssi oli kattava katsaus siitä, miten voin parantaa sähköpostiviestejäni, jotka lähetän asiakkaille. Sain paljon neuvoja, joita voin hyödyntää työssäni sekä myös muilla elämänalueillani. Kiitos paljon!”
- ”Loistava tilaisuus. Olisi pitänyt osallistua jo ajat sitten! Konkreettista hyötyä työhön.”
- ”Tosi hyvä, olisin voinut kuunnella/opiskella vielä lisääkin.”
- ”Hyvä ja käytännönläheinen koulutus. Kiitos!”
- ”Hyviä, käytännnönläheisiä ohjeita ja neuvoja.”
- ”Todella hyvä. kiitos kouluttajalle!”
- ”Asiakaspalvelun ja myös muun kuin pelkän sähköpostitse tapahtuvan kirjallisen viestinnän kannalta erittäin keskeinen ja hyvä koulutus. Koulutuksessa kiinnitettiin loistavasti huomio konkreettisiin kehityskohteisiin asiakaspalvelun laadun parantamiseksi.”
Peruutusehdot:
2 viikkoa ennen kurssia veloituksetta. Mikäli joudut perumaan kurssin myöhemmin, voit lähettää sijastasi toisen henkilön kurssille.
Hinta
285 € + alv 25,5 % Hintaan lisätään laskutuslisä 12 €.
Lisätietoja
020 735 3320 tai [email protected]
Ilmoittautuminen
4.4.2025 mennessä.
ILMOITTAUDU